hela min julledighet genom trettio bilder!

Hej!
Innan vi fortsätter med 2021 kan vi väl gå igenom sista dagarna av mitt 2020, dvs hela min julledighet. Var ledig från den 21 december till 7 januari. Vilket är länge. Och det känns faktiskt som länge också. När jag kollar på bilderna från början av jullovet så känns det som det är från ett annat årtioende. Men det är ju bara några veckor sedan.
 
Hur som! Här kommer en blandad kompott av bilder från min jul, mitt nyår och dagarna före, emellan och efter! ✌
 
Stugan symboliserade verkligen jul, med dess färger á la Carl Larsson. Trodde kanske det fanns en risk att tröttna på dessa röda och gröna färger och detaljer när julen var över, vilket man ofta gör. Ni vet. Men faktiskt inte! Älskar dem lika mycket nu som under julen. Om inte mer nu. Tapeten är jag så kär i. Vill aldrig sälja stugan pga den. 
 
Hade amaryllis. <3
 
På uppersittarkvällen slog vi in dem sista klapparna, dukade jullunchbordet och spelade bingo.
 
Julafton!
 
Vi firade med svärföräldrarna på dagen och min familj på kvällen. Hade en underbar julafton. Blir glad när jag tänker tillbaka på den. Fick och gav många bra julklappar.
 
Tände den nya drömiga ljusstaken från Svenskt Tenn. Älskar den!
 
Något jag mer älskar är dessa stolar jag fick av Felix i julklapp. Fyra stycken y-stolar som jag pratat om så mycket. Passade verkligen så bra in till vårat nya matbord också!
 
Fler julklappar. Växbo lin duken 💖 från svärmor, och oljelampa från mamma 💖. Och en svart vas från mig till mig!
 
Annandag jul! Gjorde mig fin för att åka till mamma och pappa och äta.
 
Några dagar efter jul åkte vi norrut för att spendera en vecka i underbara Vemdalen.
 
Där var det full vinter!
 
Alperna-känsla!
 
Så fin utsikt och vinter vid svärföräldrarnas stuga. Älskar att vara där.
 
Myste massor inne, lagade mat, kollade på tv, badade och bastade. 
 
Sen var det nyår! Fina fyverkerier sköts precis utanför deras stuga.
 
<3<3
 
Bästa Tigge myste i snön.
 
Väl "hemma" i Söderhamn igen spelade vi massor med monopol.
 
Jobbade några dagar.
 
Tände mitt bästbästbästa doftljis från torplyktan 💘
 
Nya fina glas från skalets inredning. 
 
Myste med hundarna. 
 
Ställde upp min nya lampa jag hade beställt från Artwood. Stina hade en sådan här i deras fjällstuga och jag älskar den, då slog det mig att den skulle göra sig väldigt fin i hörnet här. Så köpte en egen. Lampskärmen är från Skalets inredning, den är i svart fakeläder med en guldig insida.
 
Tagit vara på sista dagarna av jullovet.. 🌟

Myst ännu mer med hundarna. Fippe är så otroligt gosig. Han blir gosigare och gosigare för varje dag. <3
 
Hängt i min nya morgonrock. Älskar den! Fick den i julklapp av svärmor Stina. 
 
Lockat mitt hår och firat mamma som fyllt år!
 
Och sist men inte minst har jag nästan varje morgon hela jullovet druckit varm oboy med grädde. Det är det bästbästa som finns! 
 
Det var mitt jullov! Kändes lite konstigt att visa julbilder såhär långt efteråt men ville spara alla bilder här så man kan gå tillbaka och kolla sedan. Brukar alltid göra det!
 
Nu fortsätter vi härifrån med 2021, so long så länge 🖐💘



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: